Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
europejskiej jest uzasadniona wtedy, gdy produkty mogą być standardowe, gdyż popyt jest jednorodny, a konkurencja ma charakter ogólnoeuropejski.
Gdy popyt na różne produkty jest zróżnicowany, a poza tym konkuruje się na rynkach lokalnych, to strategia polega na działaniu w lukach rynkowych.
Przedsiębiorstwa działające na rynku Unii Europejskiej mogą stosować różne strategie, nawet skrajne, czyli nastawiać się na luki rynkowe lub też funkcjonować w skali paneuropejskiej. Jak już o tym była mowa przy charakteryzowaniu popytu, obecnie w Europie występują równocześnie dwie tendencje - homogenizacja (ujednolicanie) popytu, wiążąca się z powstawaniem międzynarodowych segmentów rynku, oraz różnicowanie popytu nowo pojawiających się regionalnych segmentów. Te zależności
europejskiej jest uzasadniona wtedy, gdy produkty mogą być standardowe, gdyż popyt jest jednorodny, a konkurencja ma charakter ogólnoeuropejski.<br>Gdy popyt na różne produkty jest zróżnicowany, a poza tym konkuruje się na rynkach lokalnych, to strategia polega na działaniu w lukach rynkowych.<br>Przedsiębiorstwa działające na rynku Unii Europejskiej mogą stosować różne strategie, nawet skrajne, czyli nastawiać się na luki rynkowe lub też funkcjonować w skali paneuropejskiej. Jak już o tym była mowa przy charakteryzowaniu popytu, obecnie w Europie występują równocześnie dwie tendencje - homogenizacja (ujednolicanie) popytu, wiążąca się z powstawaniem międzynarodowych segmentów rynku, oraz różnicowanie popytu nowo pojawiających się regionalnych segmentów. Te zależności
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego