Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
motywicznym, bogatej,
późnoromantycznej harmonice i kolorystyce.
Requiem ma identyczną obsadę jak Missa Pontificalis: kwartet solistów (SATB),
chór
mieszany i orkiestrę (dysponowałem wyciągiem fortepianowym). O koncepcji formy
tego utworu już powiedziano w rozdziale II. Przypomnijmy jedynie, że kompozytor
pominął Graduale i Tractus. Dodajmy zaś, że ponadto w Sekwencji zrezygnował
z czterech strof: od 3. (Tuba mirum) do 7. (Quid sum miser), co trudno jednoznacznie
komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację
tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor
bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej
części), dołączył zaś wybrane wersy
motywicznym, bogatej, <br>późnoromantycznej harmonice i kolorystyce.<br> Requiem ma identyczną obsadę jak Missa Pontificalis: kwartet solistów (SATB), <br>chór <br>mieszany i orkiestrę (dysponowałem wyciągiem fortepianowym). O koncepcji formy <br>tego utworu już powiedziano w rozdziale II. Przypomnijmy jedynie, że kompozytor <br>pominął Graduale i Tractus. Dodajmy zaś, że ponadto w Sekwencji zrezygnował <br>z czterech strof: od 3. (Tuba mirum) do 7. (Quid sum miser), co trudno jednoznacznie <br>komentować. Agnus Dei natomiast stanowi, jak już nadmieniono, sui generis kompilację <br>tekstu tej oraz końcowej części mszy żałobnej ­ Communio. Lux aeterna. Kompozytor <br>bowiem pominął trzecią aklamację Agnus Dei (zapewne, żeby nie rozbudowywać tej <br>części), dołączył zaś wybrane wersy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego