Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
traci walor naukowości właśnie z pozytywistycznego (dokładniej: neopozytywistycznego) punktu widzenia.
Y. Simonis omawiając koncepcję Lévi-Straussa stwierdza, że metoda strukturalna odpowiada aktywności artysty. Dzieło sztuki także tworzy zredukowany model rzeczywistości, w tym sensie działalność strukturalisty etnologa i np. artysty malarza są w istocie te same. Jak pisze Simonis.
"Nieświadome w strukturalizmie jest dziełem sztuki, Ťcałościąť, która dostarcza mi przyjemności estetycznej przeżywanej przy kontakcie z wybraną Ťczęściąť - jakimkolwiek tworem ludzkim - znajomość nieświadomego w strukturalizmie dostarcza mi zrozumienia pod postacią emocji estetycznej".
Cały strukturalizm Lévi-Straussa jest więc dla Simonisa "logiką percepcji estetycznej". Na gruncie antropologii strukturalnej a architekturze umysłu ludzkiego można zatem
traci walor naukowości właśnie z pozytywistycznego (dokładniej: neopozytywistycznego) punktu widzenia.<br>Y. Simonis omawiając koncepcję Lévi-Straussa stwierdza, że metoda strukturalna odpowiada aktywności artysty. Dzieło sztuki także tworzy zredukowany model rzeczywistości, w tym sensie działalność strukturalisty etnologa i np. artysty malarza są w istocie te same. Jak pisze Simonis.<br>"Nieświadome w strukturalizmie jest dziełem sztuki, Ťcałościąť, która dostarcza mi przyjemności estetycznej przeżywanej przy kontakcie z wybraną Ťczęściąť - jakimkolwiek tworem ludzkim - znajomość nieświadomego w strukturalizmie dostarcza mi zrozumienia pod postacią emocji estetycznej".<br>Cały strukturalizm Lévi-Straussa jest więc dla Simonisa "logiką percepcji estetycznej". Na gruncie antropologii strukturalnej a architekturze umysłu ludzkiego można zatem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego