Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
ze środkami masowymi?" (jak je wykorzystują). Ta perspektywa badawcza zaznacza się najsilniej w dwóch intensywnie uprawianych kierunkach studiów: w badaniach tzw. korzystania i satysfakcji oraz w badaniach socjalizacyjnej funkcji środków masowych.
Ustalenie wpływu treści artystycznych, które przecież stanowią znaczną część ogółu przekazów masowych, nie mieści się w ramach tradycyjnego podejścia studiów nad oddziaływaniem mediów. Intencje komunikatorów nie są bowiem jednoznaczne, a zawartość przekazów może podlegać wielorakiej interpretacji. Dotyczy to zarówno dzieł artystycznych wielkiej miary, jak i popularnych "oper mydlanych", czyli melodramatycznych słuchowisk radiowych i telewizyjnych. Łatwiej jest odkryć intencje, którymi się kierują odbiorcy, poświęcając im wiele swego czasu, aniżeli wskazać motywy
ze środkami masowymi?" (jak je wykorzystują). Ta perspektywa badawcza zaznacza się najsilniej w dwóch intensywnie uprawianych kierunkach studiów: w badaniach tzw. korzystania i satysfakcji &lt;gap&gt; oraz w badaniach socjalizacyjnej funkcji środków masowych.<br>Ustalenie wpływu treści artystycznych, które przecież stanowią znaczną część ogółu przekazów masowych, nie mieści się w ramach tradycyjnego podejścia studiów nad oddziaływaniem mediów. Intencje komunikatorów nie są bowiem jednoznaczne, a zawartość przekazów może podlegać wielorakiej interpretacji. Dotyczy to zarówno dzieł artystycznych wielkiej miary, jak i popularnych "oper mydlanych", czyli melodramatycznych słuchowisk radiowych i telewizyjnych. Łatwiej jest odkryć intencje, którymi się kierują odbiorcy, poświęcając im wiele swego czasu, aniżeli wskazać motywy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego