Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ekspress Wieczorny
Nr: 70
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1981
jest sprawność floty. Bo z kolei wśród 116 statków naszej dalekomorskiej floty rybackiej są i takie, które łowią po kosztach 2,5 raza przekraczających wyniki uzyskiwane przez inne, sprawniejsze jednostki.
Wiele z tych statków powinno iść na złom - i w bieżącym pięcioleciu los ten dotknie 40 jednostek. Konieczne jest więc sukcesywne uzupełnianie floty o nowe statki, co wprawdzie będzie kosztowało, ale się opłaci.
Potrzebna jest przede wszystkim rozbudowa floty pomocniczej rybołówstwa dalekomorskiego (statki-chłodnicowce). Obecnie połowę przewozów własnej ryby z oceanicznych łowisk dokonujemy statkami czarterowymi, co pochłania więcej dewiz niż opłaty za dostęp do wszystkich łowisk. Te ostatnie stanowią ok. 15
jest sprawność floty. Bo z kolei wśród 116 statków naszej dalekomorskiej floty rybackiej są i takie, które łowią po kosztach 2,5 raza przekraczających wyniki uzyskiwane przez inne, sprawniejsze jednostki. <br>Wiele z tych statków powinno iść na złom - i w bieżącym pięcioleciu los ten dotknie 40 jednostek. Konieczne jest więc sukcesywne uzupełnianie floty o &lt;hi&gt;nowe&lt;/&gt; statki, co wprawdzie będzie kosztowało, ale się opłaci. <br>&lt;hi rend="bold"&gt;Potrzebna jest przede wszystkim rozbudowa floty pomocniczej rybołówstwa dalekomorskiego (statki-chłodnicowce).&lt;/&gt; Obecnie &lt;hi&gt;połowę&lt;/hi&gt; przewozów własnej ryby z oceanicznych łowisk dokonujemy statkami czarterowymi, co pochłania więcej &lt;hi&gt;dewiz&lt;/hi&gt; niż opłaty za dostęp do wszystkich łowisk. Te ostatnie stanowią ok. 15
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego