Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
msza Garbusińskiego, ponieważ kompozytor posługując się kategorią korespondencji wykorzystuje oprócz materiału pieśni własne struktury materiałowe.
Tę samą ideę odmiennie wykorzystał Świerczek w Missa solemnis ex motivis antiquissimi cantus Bogu Rodzica (!) (II red. 1938). W przeciwieństwie do obu poprzednich mszy w tym utworze wspomniane w tytule motywy melodyczne Bogurodzicy pojawiają się sukcesywnie. Rozszerzenie ich liczby do piętnastu powoduje, że można raczej mówić o rodzaju integracji symbolicznej, związanej z melodią całej pieśni.
Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (Missa in
msza Garbusińskiego, ponieważ kompozytor posługując się kategorią korespondencji wykorzystuje oprócz materiału pieśni własne struktury materiałowe.<br>Tę samą ideę odmiennie wykorzystał Świerczek w &lt;name type="tit"&gt;Missa solemnis ex motivis antiquissimi cantus Bogu Rodzica &lt;/&gt;(!) (II red. 1938). W przeciwieństwie do obu poprzednich mszy w tym utworze wspomniane w tytule motywy melodyczne Bogurodzicy pojawiają się sukcesywnie. Rozszerzenie ich liczby do piętnastu powoduje, że można raczej mówić o rodzaju integracji symbolicznej, związanej z melodią całej pieśni.<br>Inny sposób integracji między częściami stosowali kompozytorzy o orientacji tzw. cecyliańskiej, m.in.: J. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in hon. Immaculatae Conceptionis BVM&lt;/&gt;; wyd. pol. 1899, wyd. niem. 1907), M. Surzyński (&lt;name type="tit"&gt;Missa in
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego