Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
wersu Et incarnatus ­ z materiałem
komponowanym swobodnie. Klein posługuje się 11 motywami pochodzącymi z wszystkich
trzech części przekazu gnieźnienskiego, które ponumerowano i zestawiono z podpisanym
tekstem pieśni i łacińskim tekstem liturgicznym (prz. 11). Są to zarówno motywy
inicjalne, jak i wewnętrzne oraz zakończeniowe wersów pieśni. Zamysł nadrzędny
kompozytora polega na sukcesywnym wprowadzaniu motywów z poszczególnych części
pieśni, tzn. początkowo motywów z cz. I, następnie cz. II i I, wreszcie cz.
III i poprzednich, zamykając formę tej części (Amen) nawrotem motywu inicjalnego
Bogurodzicy. Ponadto we wprowadzonym przez kompozytora rozczłonkowaniu wewnętrznym
tej części (respektującym w zasadzie budowę wersową tekstu liturgicznego) niektóre
odcinki są
wersu Et incarnatus ­ z materiałem <br>komponowanym swobodnie. Klein posługuje się 11 motywami pochodzącymi z wszystkich <br>trzech części przekazu gnieźnienskiego, które ponumerowano i zestawiono z podpisanym <br>tekstem pieśni i łacińskim tekstem liturgicznym (prz. 11). Są to zarówno motywy <br>inicjalne, jak i wewnętrzne oraz zakończeniowe wersów pieśni. Zamysł nadrzędny <br>kompozytora polega na sukcesywnym wprowadzaniu motywów z poszczególnych części <br>pieśni, tzn. początkowo motywów z cz. I, następnie cz. II i I, wreszcie cz. <br>III i poprzednich, zamykając formę tej części (Amen) nawrotem motywu inicjalnego <br>Bogurodzicy. Ponadto we wprowadzonym przez kompozytora rozczłonkowaniu wewnętrznym <br>tej części (respektującym w zasadzie budowę wersową tekstu liturgicznego) niektóre <br>odcinki są
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego