Typ tekstu: Książka
Tytuł: Najprostszą drogą. Rozmowy z artystami
Rok: 1998
Akademię dopiero za kolejnym podejściem. I w chwili, gdy wreszcie zdobędzie indeks, chciałby szeroko rozwinąć skrzydła i polecieć... A tu - zwłaszcza na pierwszym roku - ciąży mu wymóg pracy o charakterze studyjnym. Moje przekonania pedagogiczne są tego rodzaju, że należy nie tylko nauczać, ale należy przede wszystkim nie przeszkadzać, pozwalać na swobodne otwieranie się w młodym człowieku tego, co jest dla niego szansą realizacji własnych zamierzeń. Dlatego nie jestem zwolennikiem zbyt rygorystycznej metody kształcenia. Wydaje mi się, że uważny pedagog powinien nie tylko nauczać, ale i rozumieć. Nauczanie może być niebezpieczne. Boję się tego, aby nie omotać studenta taką siecią, z której
Akademię dopiero za kolejnym podejściem. I w chwili, gdy wreszcie zdobędzie indeks, chciałby szeroko rozwinąć skrzydła i polecieć... A tu - zwłaszcza na pierwszym roku - ciąży mu wymóg pracy o charakterze studyjnym. Moje przekonania pedagogiczne są tego rodzaju, że należy nie tylko nauczać, ale należy przede wszystkim nie przeszkadzać, pozwalać na swobodne otwieranie się w młodym człowieku tego, co jest dla niego szansą realizacji własnych zamierzeń. Dlatego nie jestem zwolennikiem zbyt rygorystycznej metody kształcenia. Wydaje mi się, że uważny pedagog powinien nie tylko nauczać, ale i rozumieć. Nauczanie może być niebezpieczne. Boję się tego, aby nie omotać studenta taką siecią, z której
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego