Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
patosie jako niebezpieczna - narodowa rzeczywistość mityczna. A mitologia grecka - jako pozorna transcendencja religijna, jako rzeczywistość estetyczna.
Emocjonalny charakter przedstawienia, wyzwolony przez jego rytmiczną szybkość, jest dopełnieniem rozmowy, jaką prowadził Stanisław Wyspiański z romantyzmem jako formacją, która już nie miała nad nim pełni władzy.
Jest w Nocy listopadowej Wajdy i fascynacja symbolizowaną przez szybkość energią wyzwoloną w człowieku, i ukazanie niebezpieczeństw takiego całkowitego, w pędzie niejako, pozarefleksyjnego oddania się historii. Człowiek zderzony z historią - przegrywa. Jednak ta energia wewnętrzna, jaką w nim wyzwoliła, ta szybkość wewnętrzna, jest wartością.

IV
Wajdy inscenizacja Nocy listopadowej zbudowana była na zaprzeczaniu semantycznej funkcji słowa i włączaniu
patosie jako niebezpieczna - narodowa rzeczywistość mityczna. A mitologia grecka - jako pozorna transcendencja religijna, jako rzeczywistość estetyczna.<br>Emocjonalny charakter przedstawienia, wyzwolony przez jego rytmiczną szybkość, jest dopełnieniem rozmowy, jaką prowadził Stanisław Wyspiański z romantyzmem jako formacją, która już nie miała nad nim pełni władzy.<br>Jest w Nocy listopadowej Wajdy i fascynacja symbolizowaną przez szybkość energią wyzwoloną w człowieku, i ukazanie niebezpieczeństw takiego całkowitego, w pędzie niejako, pozarefleksyjnego oddania się historii. Człowiek zderzony z historią - przegrywa. Jednak ta energia wewnętrzna, jaką w nim wyzwoliła, ta szybkość wewnętrzna, jest wartością.<br><br>IV <br>Wajdy inscenizacja Nocy listopadowej zbudowana była na zaprzeczaniu semantycznej funkcji słowa i włączaniu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego