Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 01.16 (3)
Miejsce wydania: Poznań
Rok: 2000
artystyczny imprezy Elżbieta Penderecka w przemówieniu na koncercie finałowym zacytowała Gustawa Mahlera, który powiedział kiedyś, że pisanie symfonii przypomina budowanie świata za pomocą najlepszych środków technicznych. U progu nowego tysiąclecia, kiedy świat zmierza ku integracji i globalizacji, ten - można by rzec - pozytywistyczny sposób myślenia jest szczególnie godny uwagi. Dla wielu symfonika nie jest jednak tak oczywistym symbolem budowania świata. Żyjemy w czasach, gdy kultura masowa i rynek reklamowy wypierają kulturę wysoką z życia publicznego i środków masowego przekazu. Dla większości społeczeństwa symfonia jest gatunkiem egzotycznym. Ludziom przyzwyczajonym do prostych piosenek, błyskawicznego tempa reklam i teledysków trudno się skupić na większej formie
artystyczny imprezy Elżbieta Penderecka w przemówieniu na koncercie finałowym zacytowała Gustawa Mahlera, który powiedział kiedyś, że pisanie symfonii przypomina budowanie świata za pomocą najlepszych środków technicznych. U progu nowego tysiąclecia, kiedy świat zmierza ku integracji i globalizacji, ten - można by rzec - pozytywistyczny sposób myślenia jest szczególnie godny uwagi. Dla wielu symfonika nie jest jednak tak oczywistym symbolem budowania świata. Żyjemy w czasach, gdy kultura masowa i rynek reklamowy wypierają kulturę wysoką z życia publicznego i środków masowego przekazu. Dla większości społeczeństwa symfonia jest gatunkiem egzotycznym. Ludziom przyzwyczajonym do prostych piosenek, błyskawicznego tempa reklam i teledysków trudno się skupić na większej formie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego