Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
odbiciem, wolnym od porządkującej i selektywnej pracy umysłu ludzkiego. Obraz na którym uchwycone zostało zarówno to, co chcieliśmy utrwalić, jak i to wszystko, co znajdowało się przed obiektywem, a co my skłonni byliśmy uznać za elementy przypadkowe. Dlatego też zdjęcie różni się w sposób istotny od szkicu. Albowiem nawet najdokładniejszy szkic nie chwyta wszystkich szczegółów rzeczywistości, której jest obrazem; rysownik zawsze, często nieświadomie, dokonuje selekcji i korektur w przedstawianym przedmiocie. A fotografia jest właśnie od tego wolna, i dlatego stanowi niezastąpiony dokument. Zaś Fałat jest niezwykle uczulony na dokumentalność właśnie, na chwytanie u ludzi póz, gestów i min, z których portretowani
odbiciem, wolnym od porządkującej i selektywnej pracy umysłu ludzkiego. Obraz na którym uchwycone zostało zarówno to, co chcieliśmy utrwalić, jak i to wszystko, co znajdowało się przed obiektywem, a co my skłonni byliśmy uznać za elementy przypadkowe. Dlatego też zdjęcie różni się w sposób istotny od szkicu. Albowiem nawet najdokładniejszy szkic nie chwyta wszystkich szczegółów rzeczywistości, której jest obrazem; rysownik zawsze, często nieświadomie, dokonuje selekcji i korektur w przedstawianym przedmiocie. A fotografia jest właśnie od tego wolna, i dlatego stanowi niezastąpiony dokument. Zaś Fałat jest niezwykle uczulony na dokumentalność właśnie, na chwytanie u ludzi póz, gestów i min, z których portretowani
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego