Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
i otrzymanie potwierdzenia przybycia pociągu. Blokowanie bloku końcowego (potwierdzającego przybycie pociągu) możliwe jest dopiero w momencie przejechania pociągu i oddziałania jego osiami na zewnętrzne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Uniemożliwia to przedwczesne potwierdzenie przybycia w momencie, gdy znajduje się on jeszcze na szlaku, a tym samym wyklucza wyprawienie następnego pociągu na szlak jeszcze nie zwolniony.
Jak funkcjonuje półsamoczynna blokada liniowa?
Linia jednotorowa

Dyżurny ruchu stacji Stronno żąda pozwolenia od dyżurnego ruchu stacji Serock na wyprawienie na szlak pociągu 9043 telefonogramem takim, jak w telefonicznym zapowiadaniu pociągów. Dyżurny ze Serocka udziela pozwolenia na wyprawienie pociągu ze Stronna (o ile tor jest wolny i
i otrzymanie potwierdzenia przybycia pociągu. Blokowanie bloku końcowego (potwierdzającego przybycie pociągu) możliwe jest dopiero w momencie przejechania pociągu i oddziałania jego osiami na zewnętrzne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Uniemożliwia to przedwczesne potwierdzenie przybycia w momencie, gdy znajduje się on jeszcze na szlaku, a tym samym wyklucza wyprawienie następnego pociągu na szlak jeszcze nie zwolniony.<br>Jak funkcjonuje półsamoczynna blokada liniowa?<br>Linia jednotorowa<br><br>Dyżurny ruchu stacji Stronno żąda pozwolenia od dyżurnego ruchu stacji Serock na wyprawienie na szlak pociągu 9043 telefonogramem takim, jak w telefonicznym zapowiadaniu pociągów. Dyżurny ze Serocka udziela pozwolenia na wyprawienie pociągu ze Stronna (o ile tor jest wolny i
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego