Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
podłoże teoretyczne, aby dzieła tworzone na jego gruncie były zaakceptowane przez odbiorców jako dzieła sztuki. Teoretyczne wyjaśnienie ułatwia późniejszym odbiorcom, spotykającym takiego rodzaju dzieła sztuki, dynamizację tych dzieł.
Sztuka XX wieku, rozwijająca się od ruchu dadaistycznego, poprzez kubizm, surrealizm, abstrakcjonizm, pop-art do sztuki konceptualnej, umożliwiła powstanie takich rodzajów dzieł sztuki jak assamblage, collage, informel, dzieła sztuki pop-artu, sztuki ziemi, sztuki industrialnej czy konceptualnej. Dzieła takie, powstałe na gruncie powyższych kierunków, nie muszą się odnosić (ma to małe znaczenie lub nawet może być błędem) do tradycyjnych wartości w sztuce, takich jak piękno, smutek, cynizm itd. Dzieła te nie odnoszą się
podłoże teoretyczne, aby dzieła tworzone na jego gruncie były zaakceptowane przez odbiorców jako dzieła sztuki. Teoretyczne wyjaśnienie ułatwia późniejszym odbiorcom, spotykającym takiego rodzaju dzieła sztuki, dynamizację tych dzieł.<br>Sztuka XX wieku, rozwijająca się od ruchu dadaistycznego, poprzez kubizm, surrealizm, abstrakcjonizm, pop-art do sztuki konceptualnej, umożliwiła powstanie takich rodzajów dzieł sztuki jak assamblage, collage, informel, dzieła sztuki pop-artu, sztuki ziemi, sztuki industrialnej czy konceptualnej. Dzieła takie, powstałe na gruncie powyższych kierunków, nie muszą się odnosić (ma to małe znaczenie lub nawet może być błędem) do tradycyjnych wartości w sztuce, takich jak piękno, smutek, cynizm itd. Dzieła te nie odnoszą się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego