nich propozycje udziału w publikacjach o charakterze reklamowym czy promocyjnym mają na celu wykorzystanie ich wizerunku medialnego dzięki pracy w telewizji publicznej"</>.<br>Niektórzy dziennikarze, których sprawy badała komisja, zignorowali zaproszenie przed jej oblicze, by wyjaśnić, co robią np. w materiałach promocyjnych sieci handlowych. Inni, jak <name type="person">Jolanta Pieńkowska</>, potraktowali sprawę jako szykanę natury politycznej. <name type="person">Kamil Durczok</> uznał, że z reklamą nie ma nic wspólnego, bo uczestniczył w <q>"teście konsumenckim"</> (testował dla <name type="tit">"Twojego Stylu"</> męskie zapachy minionego roku i wypowiadał się na temat najlepszej, jego zdaniem, wody toaletowej). Jeszcze inni, jak <name type="person">Dorota Warakomska</>, oświadczyli, że zostali oszukani, bo nie mieli pojęcia, że zostaną