Typ tekstu: Audycja radiowa
Tytuł: Rozmowa o szkole i nauczycielach, o młodzieży, o turystyce
Rok powstania: 1998
tak dalej, czyli obecna sytuacja w polskiej szkole, jest bardzo zła, i trzeba ją zmienić, i w kierunku właśnie takim, żeby uczeń zdobywał umiejętności, dlatego, że to czego wysłucha i czego się nauczy na pamięć w niewielkim stopniu zapamięta, to, w czym weźmie udział, pamięta w ogromnym procencie, ale teraz tak, żeby nauczyć się czegoś to przeważnie, na przykład, zmierzyć opór, czegoś tam, jakiegoś przewodnika, trzeba umieć manipulować, trzeba pozwolić manipulować, trzeba, żeby uczeń wziął udział w zabawie, żeby nauczyć się rozumieć, to trzeba umieć wątpić, nauczyciel powinien mieć, znaczy nie może być autorytetem jedynym, wyrocznią absolutną, musi pozwolić uczniom nie zgodzić
tak dalej, czyli obecna sytuacja w polskiej szkole, jest bardzo zła, i trzeba ją zmienić, i w kierunku właśnie takim, żeby uczeń zdobywał umiejętności, dlatego, że to czego wysłucha i czego się nauczy na pamięć w niewielkim stopniu zapamięta, to, w czym weźmie udział, pamięta w ogromnym procencie, ale teraz tak, żeby nauczyć się czegoś to przeważnie, na przykład, zmierzyć opór, czegoś tam, jakiegoś przewodnika, trzeba umieć manipulować, trzeba pozwolić manipulować, trzeba, żeby uczeń wziął udział w zabawie, żeby nauczyć się rozumieć, to trzeba umieć wątpić, nauczyciel powinien mieć, znaczy nie może być autorytetem jedynym, wyrocznią absolutną, musi pozwolić uczniom nie zgodzić
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego