Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 21.12
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
Obronną ręką z tej próby wyszła czternastoletnia Alicja Bachleda-Curuś, wybrana do roli Zosi spośród 1700 kandydatek. Skąd jednak Wajda miał mieć pewność, że całe przedsięwzięcie się uda? Innymi słowy, że poemat (powieść romantyczna) Mickiewicza, traktowany przez większość młodzieży szkolnej jak dopust boży, sprawdzi się w kinach? Mógł liczyć na talenty współpracowników, w tym producenta Lwa Rywina, scenografa Allana Starskiego, projektantek kostiumów - Magdaleny Tesławskiej-Biernawskiej i Małgorzaty Stefaniak. Jednakże o powodzeniu przesądziła adaptacja, której Wajda, główny scenarzysta filmu, dokonał z Janem Nowiną Zarzyckim i Piotrem Wereśniakiem. W poemacie dostrzeżone zostały jego walory filmowe: spór o zamek między Soplicami a Horeszkami (konflikt
Obronną ręką z tej próby wyszła czternastoletnia Alicja Bachleda-Curuś, wybrana do roli Zosi spośród 1700 kandydatek. Skąd jednak Wajda miał mieć pewność, że całe przedsięwzięcie się uda? Innymi słowy, że poemat (powieść romantyczna) Mickiewicza, traktowany przez większość młodzieży szkolnej jak dopust boży, sprawdzi się w kinach? Mógł liczyć na talenty współpracowników, w tym producenta Lwa Rywina, scenografa Allana Starskiego, projektantek kostiumów - Magdaleny Tesławskiej-Biernawskiej i Małgorzaty Stefaniak. Jednakże o powodzeniu przesądziła adaptacja, której Wajda, główny scenarzysta filmu, dokonał z Janem Nowiną Zarzyckim i Piotrem Wereśniakiem. W poemacie dostrzeżone zostały jego walory filmowe: spór o zamek między Soplicami a Horeszkami (konflikt
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego