Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
się wcześniej, a zwiastująca dramat Cool poprzedza finał. Przebojowa America otrzymała rozbudowaną oprawę choreograficzną, ilustrującą fascynację Portorykanek Nowym Jorkiem, podczas gdy ich chłopcy - Sharks - nie mają już złudzeń i są rozczarowani nową ojczyzną.
Zmiany w partyturze nadzorował współproducent Saul Chaplin (syn Charliego Chaplina) . Pod jego kierunkiem Bernstein musiał rozbudować Prologue - taneczną sekwencję otwierającą musical, odpowiednio skrócić lub rozbudować niektóre piosenki. Zmianie uległa też orkiestracja. Bernstein pisał muzykę dla dwudziestopięcioosobowej orkiestry broadwajowskiego teatru, w Hollywood miał do dyspozycji trzy razy większą orkiestrę symfoniczną. Chaplin zajął się też dostosowaniem procesu nagrań do nowoczesnej techniki stereofonicznej, bo album, jak to było wówczas w zwyczaju
się wcześniej, a zwiastująca dramat Cool poprzedza finał. Przebojowa America otrzymała rozbudowaną oprawę choreograficzną, ilustrującą fascynację Portorykanek Nowym Jorkiem, podczas gdy ich chłopcy - Sharks - nie mają już złudzeń i są rozczarowani nową ojczyzną.<br>Zmiany w partyturze nadzorował współproducent Saul Chaplin (syn Charliego Chaplina) . Pod jego kierunkiem Bernstein musiał rozbudować Prologue - taneczną sekwencję otwierającą musical, odpowiednio skrócić lub rozbudować niektóre piosenki. Zmianie uległa też orkiestracja. Bernstein pisał muzykę dla dwudziestopięcioosobowej orkiestry broadwajowskiego teatru, w Hollywood miał do dyspozycji trzy razy większą orkiestrę symfoniczną. Chaplin zajął się też dostosowaniem procesu nagrań do nowoczesnej techniki stereofonicznej, bo album, jak to było wówczas w zwyczaju
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego