Typ tekstu: Książka
Autor: Lawrowski Zbigniew
Tytuł: Technika smarowania
Rok wydania: 1996
Rok powstania: 1997
dokonuje się głównie w związku z projektowanym procesem smarowania, przy uwzględnieniu budowy węzła tarcia i jego warunków ruchu. W pewnej mierze dobór ten związany jest także ze sposobem smarowania.
Ogólnie biorąc można powiedzieć, że środek smarny powinien być tak dobrany, aby w określonych warunkach ruchu (obciążenie, prędkość, temperatura, otoczenie) węzeł tarcia o określonych cechach konstrukcyjnych wykazywał możliwie dużą nośność, możliwie małe opory tarcia i możliwie dużą trwałość.
W tablicy 14 zestawiono główne czynniki wpływające na dobór środków smarnych.
Jak już wspomniano wcześniej, podstawowym wyróżnieniem klasyfikacyjnym olejów smarnych jest lepkość. Decyduje ona o wyporze przy tarciu płynnym oraz o wartości oporów tarcia
dokonuje się głównie w związku z projektowanym procesem smarowania, przy uwzględnieniu budowy węzła tarcia i jego warunków ruchu. W pewnej mierze dobór ten związany jest także ze sposobem smarowania.<br>Ogólnie biorąc można powiedzieć, że środek smarny powinien być tak dobrany, aby w określonych warunkach ruchu (obciążenie, prędkość, temperatura, otoczenie) węzeł tarcia o określonych cechach konstrukcyjnych wykazywał możliwie dużą nośność, możliwie małe opory tarcia i możliwie dużą trwałość.<br>W tablicy 14 zestawiono główne czynniki wpływające na dobór środków smarnych.<br>Jak już wspomniano wcześniej, podstawowym wyróżnieniem klasyfikacyjnym olejów smarnych jest lepkość. Decyduje ona o wyporze przy tarciu płynnym oraz o wartości oporów tarcia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego