Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
zmienna szybkość spektaklu.
Filmowy zapis Umarłej klasy Kantora, dokonany przez Wajdę, jest przykładem niezwykłego zderzenia dwóch wizji egzystencji, wyrażanych przez dwa różne - właściwe obu twórcom - rozumienia rytmu i szybkości.
Najpierw - bardzo powoli postaci podnoszą się z ławek. Nieśmiało. Ich ruchy są niepewne, trochę niezdarne. Jakby nie było w nich energii, tchnienia życia, organicznego impulsu - dającego siłę, wyzwalającego ruch, integrującego ruchy. Wszystko powoli... powoli wycofują się z klasy...
Wtedy pojawiają się dźwięki walca, który porusza, wnosi poruszenie swoją porywającą melodią, pełną bujnej i nieosiągalnej zmysłowości. Wchodzą do klasy przy dźwiękach walca. Jego melodia sprawia, że ruchy postaci spektaklu stają się pewniejsze, szybsze
zmienna szybkość spektaklu.<br>Filmowy zapis Umarłej klasy Kantora, dokonany przez Wajdę, jest przykładem niezwykłego zderzenia dwóch wizji egzystencji, wyrażanych przez dwa różne - właściwe obu twórcom - rozumienia rytmu i szybkości.<br>Najpierw - bardzo powoli postaci podnoszą się z ławek. Nieśmiało. Ich ruchy są niepewne, trochę niezdarne. Jakby nie było w nich energii, tchnienia życia, organicznego impulsu - dającego siłę, wyzwalającego ruch, integrującego ruchy. Wszystko powoli... powoli wycofują się z klasy...<br>Wtedy pojawiają się dźwięki walca, który porusza, wnosi poruszenie swoją porywającą melodią, pełną bujnej i nieosiągalnej zmysłowości. Wchodzą do klasy przy dźwiękach walca. Jego melodia sprawia, że ruchy postaci spektaklu stają się pewniejsze, szybsze
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego