Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
a im bliżej docieramy do rzeczywistej wartości x, tym wyżej oceniamy konkluzję. Stopień osiągnięcia celu zależy więc od różnicy między h a x (jest to tzw. rozmiar błędu), celem zaś jest - mówiąc nieprecyzyjnie - przyjęcie konkluzji w małym stopniu błędnej. Rozmiar błędu można mierzyć za pomocą ix.hi ; z przyczyn natury technicznej stosuje się zazwyczaj (x.h) , czyli tzw. Gaussowską funkcję straty.
Postulaty dotyczące r(x, h) są w tej sytuacji dość oczywiste. Dla wszelkich x: r(x, h) powinno wzrastać, gdy (x.h) maleje; powinno osiągać maximum, gdy x = h ; powinno być symetryczne względem x. Ten ostatni warunek tłumaczy się faktem
a im bliżej docieramy do rzeczywistej wartości x, tym wyżej oceniamy konkluzję. Stopień osiągnięcia celu zależy więc od różnicy między h a x (jest to tzw. rozmiar błędu), celem zaś jest - mówiąc nieprecyzyjnie - przyjęcie konkluzji w małym stopniu błędnej. Rozmiar błędu można mierzyć za pomocą ix.hi ; z przyczyn natury technicznej stosuje się zazwyczaj (x.h) , czyli tzw. Gaussowską funkcję straty.<br> Postulaty dotyczące r(x, h) są w tej sytuacji dość oczywiste. Dla wszelkich x: r(x, h) powinno wzrastać, gdy (x.h) maleje; powinno osiągać maximum, gdy x = h ; powinno być symetryczne względem x. Ten ostatni warunek tłumaczy się faktem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego