Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wiedza i Życie
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
pracy elementów wyposażenia samolotu. Inną przyczyną jest tarcie aerodynamiczne (niektóre elementy lecącego z naddźwiękową prędkością samolotu nagrzewają się nawet do temperatury około 500°C). Jednak największym producentem ciepła jest silnik turboodrzutowy. Gazy wylotowe samolotu myśliwskiego osiągają temperaturę 800°C, a podczas zastosowania dopalacza nawet 1400°C. Wykonanie różnego typu zabiegów technicznych umożliwia zmniejszenie tej temperatury do 430°C (tak jest w bombowcu B-2). Efekt taki można uzyskać, umieszczając silnik wewnątrz płatowca, chłodząc strumień gazów wylotowych powietrzem pobieranym z otoczenia samolotu, ekranując najbardziej gorące części silnika i kontrolując w optymalny sposób obroty silnika (np. unikając stosowania dopalacza w krytycznym momencie misji
pracy elementów wyposażenia samolotu. Inną przyczyną jest tarcie aerodynamiczne (niektóre elementy lecącego z naddźwiękową prędkością samolotu nagrzewają się nawet do temperatury około 500°C). Jednak największym producentem ciepła jest silnik turboodrzutowy. Gazy wylotowe samolotu myśliwskiego osiągają temperaturę 800°C, a podczas zastosowania dopalacza nawet 1400°C. Wykonanie różnego typu zabiegów technicznych umożliwia zmniejszenie tej temperatury do 430°C (tak jest w bombowcu B-2). Efekt taki można uzyskać, umieszczając silnik wewnątrz płatowca, chłodząc strumień gazów wylotowych powietrzem pobieranym z otoczenia samolotu, ekranując najbardziej gorące części silnika i kontrolując w optymalny sposób obroty silnika (np. unikając stosowania dopalacza w krytycznym momencie misji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego