Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
Waits mógł urealnić tę "orkiestrę", jaką słyszał w głowie Tom Waits - muzyk i kompozytor.
Pierwsze dźwięki na Swordfishtrombones przypominają walenie młotem w szyny kolejowe. Słuchając płyty, mamy wrażenie, że zarejestrowano ją w stodole, garażu, na zapleczu sklepu czy w opuszczonej lokomotywowni. To efekt zastosowania nietypowego instrumentarium, szokującej aranżacji i wyrafinowanych technik nagraniowych. Fortepian, dotychczas podstawowy warsztat pracy Waitsa, niemal kompletnie zniknął z pola słyszenia. Właściwie z dawnych czasów pozostał tylko kontrabas (tu świetny Larry Taylor, znany z bluesowej formacji Canned Heat) utrzymujący chaos w pozorach ryzów, podkreślający harmonię, najczęściej grający figury bluesowe. Reszta dźwięków służy sfiksowanej anarchii. W utworach słyszymy metalowe
Waits mógł urealnić tę "orkiestrę", jaką słyszał w głowie Tom Waits - muzyk i kompozytor.<br>Pierwsze dźwięki na Swordfishtrombones przypominają walenie młotem w szyny kolejowe. Słuchając płyty, mamy wrażenie, że zarejestrowano ją w stodole, garażu, na zapleczu sklepu czy w opuszczonej lokomotywowni. To efekt zastosowania nietypowego instrumentarium, szokującej aranżacji i wyrafinowanych technik nagraniowych. Fortepian, dotychczas podstawowy warsztat pracy Waitsa, niemal kompletnie zniknął z pola słyszenia. Właściwie z dawnych czasów pozostał tylko kontrabas (tu świetny Larry Taylor, znany z bluesowej formacji Canned Heat) utrzymujący chaos w pozorach ryzów, podkreślający harmonię, najczęściej grający figury bluesowe. Reszta dźwięków służy sfiksowanej anarchii. W utworach słyszymy metalowe
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego