Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
odnosi się do motywów związanych z zabawą, namiętnością lub relaksem. Osią stwierdzeń tworzących headline plakatów są sytuacje potocznie kojarzone ze zdarzeniami, których piwo jest istotnym lub nieodłącznym elementem. Subiektywne wyznanie traci swój realizm oraz autentyczność, stając się parodią na skutek dwóch faktów: ironicznego kontekstu użycia słowa "bezalkoholowe" oraz ukierunkowania interpretacji tekstu plakatu przez przymrużone oko postaci kojarzonej z tekstem. Przy bardziej wnikliwym odbiorze ironia może stawać się podwójna. Gest mimiczny perskiego oka w dwuznaczny sposób wprowadza odbiorcę w interpretację tekstu, aby ją następnie zakończyć. Wybór mimiki twarzy oprócz swego konwecjonalnego znaczenia ułatwiał także automatyczną koncentrację uwagi odbiorcy na eksponowanej wiadomości. Całość
odnosi się do motywów związanych z zabawą, namiętnością lub relaksem. Osią stwierdzeń tworzących headline plakatów są sytuacje potocznie kojarzone ze zdarzeniami, których piwo jest istotnym lub nieodłącznym elementem. Subiektywne wyznanie traci swój realizm oraz autentyczność, stając się parodią na skutek dwóch faktów: ironicznego kontekstu użycia słowa "bezalkoholowe" oraz ukierunkowania interpretacji tekstu plakatu przez przymrużone oko postaci kojarzonej z tekstem. Przy bardziej wnikliwym odbiorze ironia może stawać się podwójna. Gest mimiczny perskiego oka w dwuznaczny sposób wprowadza odbiorcę w interpretację tekstu, aby ją następnie zakończyć. Wybór mimiki twarzy oprócz swego konwecjonalnego znaczenia ułatwiał także automatyczną koncentrację uwagi odbiorcy na eksponowanej wiadomości. Całość
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego