Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Życie Warszawy
Nr: 20.11
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
dziecko "oddaje je" - przenosi te zachowania do szkoły. Sprawcy zazwyczaj są silniejsi fizycznie, choć nie zawsze. Bywa, że mają starszych kolegów, dzięki którym czują się mocniejsi ich siłą. Agresja nie bierze się znikąd. Dzieci dostają przyzwolenie z zewnątrz na stosowanie przemocy, bo gdzie się nie obrócą, tam ona jest: w telewizji, w bajkach, w komputerowych grach. Oprócz przyczyn tkwiących w dzieciach ważnym czynnikiem mającym wpływ na ich zachowanie jest środowisko, w którym się obracają, czyli koledzy z klasy czy podwórka. Jak można pomóc dziecku, które stało się ofiarą przemocy? Magdalena Fijałkowska: W wielu szkołach dorośli nie wiedzą jak reagować, więc udają
dziecko "oddaje je" - przenosi te zachowania do szkoły. Sprawcy zazwyczaj są silniejsi fizycznie, choć nie zawsze. Bywa, że mają starszych kolegów, dzięki którym czują się mocniejsi ich siłą. Agresja nie bierze się znikąd. Dzieci dostają przyzwolenie z zewnątrz na stosowanie przemocy, bo gdzie się nie obrócą, tam ona jest: w telewizji, w bajkach, w komputerowych grach. Oprócz przyczyn tkwiących w dzieciach ważnym czynnikiem mającym wpływ na ich zachowanie jest środowisko, w którym się obracają, czyli koledzy z klasy czy podwórka. Jak można pomóc dziecku, które stało się ofiarą przemocy? Magdalena Fijałkowska: W wielu szkołach dorośli nie wiedzą jak reagować, więc udają
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego