Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
zgodnie z zasadą koncentracji Lorenza, zależy los organizacji. W ramach szkoły ilościowej rozwijają się integratywnie: teoria podejmowania decyzji i badania operacyjne. Teoria decyzji koncentruje się na budowie adekwatnych modeli matematycznych, służących do rozwiązywania problemów prognozowania, programowania, planowania, koordynowania i wielu innych działań kierowniczych. Pokaźną grupę narzędzi stanowią modele programowania matematycznego, teoria gier, teoria masowej obsługi i inne. Metody badań operacyjnych powstały w czasie II wojny światowej w trakcie rozwiązywania problemów dotyczących sztuki wojennej. Następnie zostały zastosowane w organizacjach wytwórczych do rozwiązywania problemów transportowych, alokacyjnych, sterowania przepływem produkcji i innych. Wykorzystują modele symulacyjne. Współcześnie szkoła ilościowa jest najlepiej reprezentowana przez liczny zbiór metod
zgodnie z zasadą koncentracji Lorenza, zależy los organizacji. W ramach szkoły ilościowej rozwijają się integratywnie: teoria podejmowania decyzji i badania operacyjne. Teoria decyzji koncentruje się na budowie adekwatnych modeli matematycznych, służących do rozwiązywania problemów prognozowania, programowania, planowania, koordynowania i wielu innych działań kierowniczych. Pokaźną grupę narzędzi stanowią modele programowania matematycznego, teoria gier, teoria masowej obsługi i inne. Metody badań operacyjnych powstały w czasie II wojny światowej w trakcie rozwiązywania problemów dotyczących sztuki wojennej. Następnie zostały zastosowane w organizacjach wytwórczych do rozwiązywania problemów transportowych, alokacyjnych, sterowania przepływem produkcji i innych. Wykorzystują modele symulacyjne. Współcześnie szkoła ilościowa jest najlepiej reprezentowana przez liczny zbiór metod
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego