Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
jedynie osobom, które mają wystarczające kwalifikacje, aby je zinterpretować". Wyniki udostępniane należy uzupełnić takimi wyjaśnieniami, aby osoba, dla której są przeznaczone, potrafiła je poprawnie zinterpretować. Jak zapisano w Standardach...: "...ciekawość nie jest tu wystarczającym powodem. Racje, dla których jakaś instytucja chce poznać charakterystykę psychologiczną danej osoby zapisaną w jej wynikach testowych, muszą być racjami naprawdę merytorycznymi, a nie tylko wynikać z chęci zaspokojenia ciekawości czy zdobycia Ťargumentówť przeciwko danej osobie". Nie należy tedy przekazywać surowych wyników badania testowego II, np. badanego ucznia wychowawcy klasowemu. Należy jednak, jak sądzę, przekazywać "wynik przetworzony", podany w postaci zrozumiałej dla odbiorcy (nie jest on przecież
jedynie osobom, które mają wystarczające kwalifikacje, aby je zinterpretować". Wyniki udostępniane należy uzupełnić takimi wyjaśnieniami, aby osoba, dla której są przeznaczone, potrafiła je poprawnie zinterpretować. Jak zapisano w Standardach...: "...ciekawość nie jest tu wystarczającym powodem. Racje, dla których jakaś instytucja chce poznać charakterystykę psychologiczną danej osoby zapisaną w jej wynikach testowych, muszą być racjami naprawdę merytorycznymi, a nie tylko wynikać z chęci zaspokojenia ciekawości czy zdobycia Ťargumentówť przeciwko danej osobie". Nie należy tedy przekazywać surowych wyników badania testowego II, np. badanego ucznia wychowawcy klasowemu. Należy jednak, jak sądzę, przekazywać "wynik przetworzony", podany w postaci zrozumiałej dla odbiorcy (nie jest on przecież
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego