Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 02.16
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
wszelkich wartości. Robi wrażenie także pełna szczerej pasji scena wymierzenia kary przez Bartelby i Loki menadżerom wielkiego medialnego koncernu, współczesnym czcicielom złotego cielca. Reżyserowi zabrakło jednak odwagi do pójścia tym tropem.
"Dogma" jest awanturą o Pana Boga, do której młody człowiek ma prawo. Lepiej pozwolić na manifestowanie buntu niż go tłumić. Społeczeństwa demokratyczne tym się różnią od totalitarnych, że swym członkom gwarantują wolność wypowiedzi pod warunkiem, że celem tych wypowiedzi nie jest wyrządzenie komukolwiek krzywdy.

Piotr Samolewicz



Najwięksi kusiciele ekranu

"Dogma" nie jest pierwszym filmem oskarżanym o godzenie w wartości chrześcijańskie.
Historia kina zna co najmniej kilka obrazów potępionych przez Kościół
wszelkich wartości. Robi wrażenie także pełna szczerej pasji scena wymierzenia kary przez Bartelby i Loki menadżerom wielkiego medialnego koncernu, współczesnym czcicielom złotego cielca. Reżyserowi zabrakło jednak odwagi do pójścia tym tropem.<br>"Dogma" jest awanturą o Pana Boga, do której młody człowiek ma prawo. Lepiej pozwolić na manifestowanie buntu niż go tłumić. Społeczeństwa demokratyczne tym się różnią od totalitarnych, że swym członkom gwarantują wolność wypowiedzi pod warunkiem, że celem tych wypowiedzi nie jest wyrządzenie komukolwiek krzywdy.<br><br>&lt;au&gt;Piotr Samolewicz&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art"&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Najwięksi kusiciele ekranu&lt;/&gt;<br><br>"Dogma" nie jest pierwszym filmem oskarżanym o godzenie w wartości chrześcijańskie.<br>Historia kina zna co najmniej kilka obrazów potępionych przez Kościół
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego