Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 33
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Jeszcze pływają

Armatorzy polscy - stan obecny Polskie Linie Oceaniczne - niegdyś nasz największy armator liniowy. W 1980 r. 170 statków, obecnie 7. Z grupy spółek żeglugowych PLO ostały się tylko POL-Levant i Euroafrica (44 proc. udziałów PLO). Upadły POL-Atlantic, POL-America, POL-Asia, POL-Container.
Polska Żegluga Morska - armator trampowy, w 1980 r. 126 statków, obecnie 98.
Armatorzy promowi - Polska Żegluga Bałtycka (5 promów, 6 statków towarowych) i Unity Line (spółka PŻM i Euroafriki).
Armatorzy związani z rybołówstwem dalekomorskim - łącznie dysponują flotą 27 trawlerów - przetwórni Dalmor - 8, Gryf - 10, Odra - 9. W 1976 r. miały ich 139.
Wiele wskazuje na
Jeszcze pływają&lt;/&gt;<br><br>Armatorzy polscy - stan obecny Polskie Linie Oceaniczne - niegdyś nasz największy armator liniowy. W 1980 r. 170 statków, obecnie 7. Z grupy spółek żeglugowych PLO ostały się tylko POL-Levant i Euroafrica (44 proc. udziałów PLO). Upadły POL-Atlantic, POL-America, POL-Asia, POL-Container.<br>Polska Żegluga Morska - armator trampowy, w 1980 r. 126 statków, obecnie 98.<br>Armatorzy promowi - Polska Żegluga Bałtycka (5 promów, 6 statków towarowych) i Unity Line (spółka PŻM i Euroafriki).<br>Armatorzy związani z rybołówstwem dalekomorskim - łącznie dysponują flotą 27 trawlerów - przetwórni Dalmor - 8, Gryf - 10, Odra - 9. W 1976 r. miały ich 139.<br>Wiele wskazuje na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego