Typ tekstu: Książka
Autor: Pinkwart Maciej
Tytuł: Zakopane i Tatry
Rok: 1992
nie ma nic wspólnego ze sztuką podhalańską. Z tego samego warsztatu pochodzi ambona.
W głównej nawie kościoła zwraca uwagę kolorowa polichromia, namalowana w latach trzydziestych przez zakopiańskiego malarza Janusza Kotarbińskiego. Przedstawia ona ilustrację do Kazania na Górze. Osiem Błogosławieństw zaprezentowanych jest w scenerii podhalańskiej. W malowidle po prawej stronie, nad transeptem widzimy postać św. Franciszka, hr. Władysława Zamoyskiego i św. Brata Alberta, zaś nad drzwiami głównymi Kotarbiński ukazał sylwetkę księdza Stolarczyka. Dziełem tego samego artysty są także dwa witraże figuralne w prezbiterium.
Najcenniejszym, choć obecnie zapomnianym, a na pewno niedocenianym zabytkiem kościoła Świętej Rodziny jest projektowana przez Stanisława Witkiewicza na prywatne
nie ma nic wspólnego ze sztuką podhalańską. Z tego samego warsztatu pochodzi ambona.<br> W głównej nawie kościoła zwraca uwagę kolorowa polichromia, namalowana w latach trzydziestych przez zakopiańskiego malarza Janusza Kotarbińskiego. Przedstawia ona ilustrację do Kazania na Górze. Osiem Błogosławieństw zaprezentowanych jest w scenerii podhalańskiej. W malowidle po prawej stronie, nad transeptem widzimy postać św. Franciszka, hr. Władysława Zamoyskiego i św. Brata Alberta, zaś nad drzwiami głównymi Kotarbiński ukazał sylwetkę księdza Stolarczyka. Dziełem tego samego artysty są także dwa witraże figuralne w prezbiterium.<br> Najcenniejszym, choć obecnie zapomnianym, a na pewno niedocenianym zabytkiem kościoła Świętej Rodziny jest projektowana przez Stanisława Witkiewicza na prywatne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego