Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
zakupu oraz ma charakter weryfikacyjny. Zróżnicowanie, dokonane przez Zajonca, między procesami sensorycznymi i poznawczymi, z uwagi na stopień zaangażowania podmiotu, który wiąże się z dekodowaniem wiadomości, pozwala wyjaśniać tworzenie się określonego stosunku do reklamowanego obiektu, bez świadomej analizy jego właściwości. Dekodowanie oparte na procesach sensorycznych i automatycznych nie wymaga transformacji treści komunikatu i aktywizacji struktur poznawczych w umyśle odbiorcy. Zdaniem Zajonca, pierwotność reakcji emocjonalnych wobec procesów poznawczych odnosi się do sytuacji, w których procesy poznawcze zachodzą zarówno na poziomie świadomym, jak i nieświadomym. W stosunku do problemu odbioru, interpretacji i wartościowania treści przekazów reklamowych, rola procesów afektywnych jest zbliżona do funkcji
zakupu oraz ma charakter weryfikacyjny. Zróżnicowanie, dokonane przez Zajonca, między procesami sensorycznymi i poznawczymi, z uwagi na stopień zaangażowania podmiotu, który wiąże się z dekodowaniem wiadomości, pozwala wyjaśniać tworzenie się określonego stosunku do reklamowanego obiektu, bez świadomej analizy jego właściwości. Dekodowanie oparte na procesach sensorycznych i automatycznych nie wymaga transformacji treści komunikatu i aktywizacji struktur poznawczych w umyśle odbiorcy. Zdaniem Zajonca, pierwotność reakcji emocjonalnych wobec procesów poznawczych odnosi się do sytuacji, w których procesy poznawcze zachodzą zarówno na poziomie świadomym, jak i nieświadomym. W stosunku do problemu odbioru, interpretacji i wartościowania treści przekazów reklamowych, rola procesów afektywnych jest zbliżona do funkcji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego