Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
myśli o współpracy z teatrem, inni (jak Musset, Vigny) odchodzili po premierach jednego lub dwu dramatów. Hugo wytrwał najdłużej (jeśli pominąć wielkie sukcesy Aleksandra Dumas, twórcy romantycznego teatru, lecz pisarza jednak spoza kręgu romantyków). I choć w swych późniejszych sztukach z "teatru na wolności" demonstrował swobodę artysty, uwolnionego od teatralnych trybutów, to przecież kilkunastoletni okres współpracy z teatrem pozostawił ślady i w dramatach ostatnich. Pisał je prozą, ukształtowanie przestrzeni i wybór miejsc, w których rozgrywa się akcja, zasadniczo też powtarzało układy dawniejsze, żadnych nie było bulwersujących innowacji kompozycyjnych. Można by rzec ze smutkiem, iż wtedy słowa "teatr wolny" oznaczały dla niego
myśli o współpracy z teatrem, inni (jak Musset, Vigny) odchodzili po premierach jednego lub dwu dramatów. Hugo wytrwał najdłużej (jeśli pominąć wielkie sukcesy Aleksandra Dumas, twórcy romantycznego teatru, lecz pisarza jednak spoza kręgu romantyków). I choć w swych późniejszych sztukach z "teatru na wolności" demonstrował swobodę artysty, uwolnionego od teatralnych trybutów, to przecież kilkunastoletni okres współpracy z teatrem pozostawił ślady i w dramatach ostatnich. Pisał je prozą, ukształtowanie przestrzeni i wybór miejsc, w których rozgrywa się akcja, zasadniczo też powtarzało układy dawniejsze, żadnych nie było bulwersujących innowacji kompozycyjnych. Można by rzec ze smutkiem, iż wtedy słowa "teatr wolny" oznaczały dla niego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego