Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
wytrzymały konkurencji włoskich skuterów, które zalały niemal całą Europę.
W połowie lat sześćdziesiątych źle zarządzana firma popadła w tarapaty finansowe i musiała się połączyć ze swoim największym rywalem - BSA. To był początek końca. Wyczynowy Trident okazał się jedną z ostatnich konstrukcji seryjnie produkowanych w Meriden. Ten nowoczesny motocykl był napędzany trzycylindrowym silnikiem, który powstał z dołączenia jednego cylindra do istniejącego już silnika Speed-twin. Na początku lat siedemdziesiątych gwałtownie wzrósł popyt na motocykle japońskie, które szybko wyparły przestarzałe angielskie. Prototyp Bandita z 1971 roku, mimo nowatorskiej konstrukcji (hamulec tarczowy przedniego koła i zupełnie nowy silnik 350 ohc ze zmienionym rozrządem), nigdy
wytrzymały konkurencji włoskich skuterów, które zalały niemal całą Europę.<br>W połowie lat sześćdziesiątych źle zarządzana firma popadła w tarapaty finansowe i musiała się połączyć ze swoim największym rywalem - BSA. To był początek końca. Wyczynowy Trident okazał się jedną z ostatnich konstrukcji seryjnie produkowanych w Meriden. Ten nowoczesny motocykl był napędzany trzycylindrowym silnikiem, który powstał z dołączenia jednego cylindra do istniejącego już silnika Speed-twin. Na początku lat siedemdziesiątych gwałtownie wzrósł popyt na motocykle japońskie, które szybko wyparły przestarzałe angielskie. Prototyp Bandita z 1971 roku, mimo nowatorskiej konstrukcji (hamulec tarczowy przedniego koła i zupełnie nowy silnik 350 ohc ze zmienionym rozrządem), nigdy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego