Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Sztuka
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1974
samodzielnej pracy twórczej, tj. od ukończenia warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w 1969r. Nie jest więc przypadkowym lub koniunkturalnym "chwytem". Ale właśnie dlatego wymaga wyjaśnienia. Cóż bowiem mogło zadecydować o wyborze tak ograniczonego i "niemalarskiego" zespołu środków wyrazu?
Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba przypomnieć sytuację w jakiej kształtowała się świadomość twórcza malarzy, którzy ukończyli studia przy końcu lat sześćdziesiątych.
Jak wiadomo katedrami malarstwa w akademiach i wyższych szkołach plastycznych w Polsce kierowali przez długi okres czasu po drugiej wojnie światowej zwolennicy założeń malarstwa postimpresjonistycznego. Dawni kapiści i liczni ich wyznawcy wpajali studentom zasady kolorystycznej budowy obrazu jako jedynie słusznej podstawy sztuki
samodzielnej pracy twórczej, tj. od ukończenia warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w 1969r. Nie jest więc przypadkowym lub koniunkturalnym "chwytem". Ale właśnie dlatego wymaga wyjaśnienia. Cóż bowiem mogło zadecydować o wyborze tak ograniczonego i "niemalarskiego" zespołu środków wyrazu?<br> Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba przypomnieć sytuację w jakiej kształtowała się świadomość twórcza malarzy, którzy ukończyli studia przy końcu lat sześćdziesiątych.<br> Jak wiadomo katedrami malarstwa w akademiach i wyższych szkołach plastycznych w Polsce kierowali przez długi okres czasu po drugiej wojnie światowej zwolennicy założeń malarstwa postimpresjonistycznego. Dawni kapiści i liczni ich wyznawcy wpajali studentom zasady kolorystycznej budowy obrazu jako jedynie słusznej podstawy sztuki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego