Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 11.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.

Twórca kultowego Volkswagena 1200 był stylistą w zespole prof. Ferdynanda Porsche. Na zlecenie władz III Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda, też miała podobną linię. A jednak Warszawa jest tylko wzruszającym zabytkiem, a Volkswagen wciąż fascynuje swym kształtem.

Po wojnie Komenda znalazł pracę w rodzinnej firmie Porsche, która na początku funkcjonowała jako biuro projektowe działające na rzecz
wykorzystał tworząc "nowego garbusa" (new beetle), nawiązującego do kształtów zaprojektowanych przez Komendę.<br><br>Twórca kultowego Volkswagena 1200 był stylistą w zespole prof. Ferdynanda Porsche. Na zlecenie władz III Rzeszy stworzył "samochód ludowy", czyli garbusa. Kształt auta nawiązywał do obowiązującej w tamtym czasie mody na samochody, w których dach opadał ku tyłowi tworząc charakterystyczny garb. Nasza stara Warszawa, wywodząca się "za pośrednictwem" sowieckiej Pobiedy od przedwojennego Forda, też miała podobną linię. A jednak Warszawa jest tylko wzruszającym zabytkiem, a Volkswagen wciąż fascynuje swym kształtem.<br><br>Po wojnie Komenda znalazł pracę w rodzinnej firmie Porsche, która na początku funkcjonowała jako biuro projektowe działające na rzecz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego