Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
fakturę niż pozostałe części cyklu; przeważa (wprowadzona tu po raz pierwszy)
obsada chóru unisono z organami, jedynie wersy Crucifixus ­ dexteram Patris
mogą być alternatywnie wykonane przez chór mieszany a cappella, natomiast powtórzony
wers Et incarnatus ­ factus est ma obsadę 4-głosowego chóru męskiego a cappella.
Materiał motywiczny pieśni stanowi główne tworzywo dźwiękowe najwyższego głosu
partii chóru, poza powtórnym wprowadzeniem wersu Et incarnatus ­ z materiałem
komponowanym swobodnie. Klein posługuje się 11 motywami pochodzącymi z wszystkich
trzech części przekazu gnieźnienskiego, które ponumerowano i zestawiono z podpisanym
tekstem pieśni i łacińskim tekstem liturgicznym (prz. 11). Są to zarówno motywy
inicjalne, jak i wewnętrzne oraz
fakturę niż pozostałe części cyklu; przeważa (wprowadzona tu po raz pierwszy) <br>obsada chóru unisono z organami, jedynie wersy Crucifixus ­ dexteram Patris <br>mogą być alternatywnie wykonane przez chór mieszany a cappella, natomiast powtórzony <br>wers Et incarnatus ­ factus est ma obsadę 4-głosowego chóru męskiego a cappella.<br> Materiał motywiczny pieśni stanowi główne tworzywo dźwiękowe najwyższego głosu <br>partii chóru, poza powtórnym wprowadzeniem wersu Et incarnatus ­ z materiałem <br>komponowanym swobodnie. Klein posługuje się 11 motywami pochodzącymi z wszystkich <br>trzech części przekazu gnieźnienskiego, które ponumerowano i zestawiono z podpisanym <br>tekstem pieśni i łacińskim tekstem liturgicznym (prz. 11). Są to zarówno motywy <br>inicjalne, jak i wewnętrzne oraz
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego