Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
Meschonnic proponuje również zmianę komponentów fonicznych rytmu akcentowego. Wynikający z wypowiedzi rytm nie jest, jego zdaniem, wyłącznie akcentowy, stąd obok nacisku, długości i wysokości znaleźć się musi wśród tych komponentów również tembr.
W mowie można go analizować jako organizację wypowiedzi przez podmiot i podmiotu przez jego wypowiedź. W ten sposób uaktywniona zostaje cała sfera antropologiczna wykluczona przez znak, a więc ciało, głos, prozodia, które umieszczają poezję w zwyczajnej mowie. W tradycyjnych teoriach powiązanie znaku i rytmu wykluczało te elementy. Tradycyjna definicja rytmu zamyka go w sensie, to sens narzuca rytm, bo forma jest efektem sensu. Meschonnic uważa, że literatura, podobnie jak
Meschonnic proponuje również zmianę komponentów fonicznych rytmu akcentowego. Wynikający z wypowiedzi rytm nie jest, jego zdaniem, wyłącznie akcentowy, stąd obok nacisku, długości i wysokości znaleźć się musi wśród tych komponentów również tembr.<br>&lt;gap&gt; W mowie można go analizować jako organizację wypowiedzi przez podmiot i podmiotu przez jego wypowiedź. W ten sposób uaktywniona zostaje cała sfera antropologiczna wykluczona przez znak, a więc ciało, głos, prozodia, które umieszczają poezję w zwyczajnej mowie. W tradycyjnych teoriach powiązanie znaku i rytmu wykluczało te elementy. Tradycyjna definicja rytmu zamyka go w sensie, to sens narzuca rytm, bo forma jest efektem sensu. Meschonnic uważa, że literatura, podobnie jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego