Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 47
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
ten stanowi niezbywalną normę dla egzystencji Kościoła w świecie. Musi on pozostać po ludzku słaby. Jeżeli popada w triumfalizm, sprzeniewierza się samemu sobie. Chrystus nie założył Kościoła triumfującego. Bogactwo, wyniosłość i przywileje niszczą każdą społeczność. Wedle słów Apostoła, Chrystus "będąc bogaty, dla was srał się ubogi, aby was ubóstwem swoim ubogacić" (2 Kor 8, 9). Kościołowi nie wolno stać się jedynie "Kościołem dla ubogich". Musi stanowić jedną wspólnotę wraz z ubogimi. Taka solidarność jest znakiem protestu przeciwko ubóstwu, nędzy i niesprawiedliwości w dzisiejszym świecie, gdy coraz wyraźniej zarysowuje się przedział między bogatą mniejszością a ubogą większością ludzi. Ubóstwo Kościoła staje się
ten stanowi niezbywalną normę dla egzystencji Kościoła w świecie. Musi on pozostać po ludzku słaby. Jeżeli popada w triumfalizm, sprzeniewierza się samemu sobie. Chrystus nie założył Kościoła triumfującego. Bogactwo, wyniosłość i przywileje niszczą każdą społeczność. Wedle słów Apostoła, Chrystus "będąc bogaty, dla was srał się ubogi, aby was ubóstwem swoim ubogacić" (2 Kor 8, 9). Kościołowi nie wolno stać się jedynie "Kościołem dla ubogich". Musi stanowić jedną wspólnotę wraz z ubogimi. Taka solidarność jest znakiem protestu przeciwko ubóstwu, nędzy i niesprawiedliwości w dzisiejszym świecie, gdy coraz wyraźniej zarysowuje się przedział między bogatą mniejszością a ubogą większością ludzi. Ubóstwo Kościoła staje się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego