Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
roku - długi odrosły. Do reform nie palą się ani związki (zarówno "S" jak i ZNP), ani urzędnicy ministerialni. Od lat utrzymuje się pat w negocjacjach. Co w końcu stoi na przeszkodzie wprowadzenia w życie idei bonów oświatowych? Bon wyrażałby równy udział finansowy przypadający na każdego ucznia z finansów publicznych. Następnie uczniowie (rodzice) lokowaliby je w szkołach (państwowych lub prywatnych) wedle własnego uznania. To dopiero pozwalałoby szkołom uzyskać na podstawie bonów realne pieniądze. Na rynku oświatowym pojawiłaby się konkurencja, uczniowie staliby się klientami szkół, a nie ich petentami, mieliby wreszcie jakieś prawo wyboru. To zmusiłoby szkoły do inicjatywy, może trzeba by było
roku - długi odrosły. Do reform nie palą się ani związki (zarówno "S" jak i ZNP), ani urzędnicy ministerialni. Od lat utrzymuje się pat w negocjacjach. Co w końcu stoi na przeszkodzie wprowadzenia w życie idei bonów oświatowych? Bon wyrażałby równy udział finansowy przypadający na każdego ucznia z finansów publicznych. Następnie uczniowie (rodzice) lokowaliby je w szkołach (państwowych lub prywatnych) wedle własnego uznania. To dopiero pozwalałoby szkołom uzyskać na podstawie bonów realne pieniądze. Na rynku oświatowym pojawiłaby się konkurencja, uczniowie staliby się klientami szkół, a nie ich petentami, mieliby wreszcie jakieś prawo wyboru. To zmusiłoby szkoły do inicjatywy, może trzeba by było
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego