Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
muzyką afrykańską Balet Africana z Gwinei zainteresował się formami modalnymi. Postanowił ograniczyć ilość granych nut i przenieść nacisk z wariacji harmonicznych, tak wówczas ochoczo penetrowanych przez jazzmanów, z powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym
muzyką afrykańską Balet Africana z Gwinei zainteresował się formami modalnymi. Postanowił ograniczyć ilość granych nut i przenieść nacisk z wariacji harmonicznych, tak wówczas ochoczo penetrowanych przez jazzmanów, z powrotem na melodię. Pod koniec lat pięćdziesiątych uczucie i nastrój stały się wyróżnikami muzyki Milesa. Jak żadnemu innemu muzykowi w historii jazzu udało mu się osiągnąć prostotę w sposób tak wytworny i wymyślny. Łączyło się to z dążeniem do uwolnienia improwizacji od podstawowej struktury harmonicznej. Davis w swoich solach zaczął opierać się na skalach. Była to ucieczka od dyktatu europejskiej harmoniki w kierunku swobodnej harmonizacji występującej w muzyce afrykańskiej i arabskiej. Tym samym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego