Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dialog
Nr: 9
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1958
Rok powstania: 1996
poczucie efektu filmowego, nie tylko formalnego, ale i treściowego. Wiadomo, że jak - powiedzmy - facet zabija brata, to wywołuje to taki, a nie inny efekt na widowni; że gdy pokaże się króla z wyłupionymi oczami wygnanego na poniewierkę, to wywrze on wstrząsające wrażenie na widowni. I tymi prostymi środkami, bardzo ekstremistycznymi, uintensywnia się akcję. Podobnie postępują filmowcy. I w tym kryje się cecha filmowej dynamiki sztuk shakespeare'owskich.
DYGAT: U Musseta jest to samo, a nie wywiera takiego wrażenia. Weź, np. Kaprysy Marianny.
KOTT: Musset jest kameralny i cały w dialogu. Zwróć uwagę, że są ogromne partie Shakespeare'a, które dzieją się bez tekstu
poczucie efektu filmowego, nie tylko formalnego, ale i treściowego. Wiadomo, że jak - powiedzmy - facet zabija brata, to wywołuje to taki, a nie inny efekt na widowni; że gdy pokaże się króla z wyłupionymi oczami wygnanego na poniewierkę, to wywrze on wstrząsające wrażenie na widowni. I tymi prostymi środkami, bardzo ekstremistycznymi, uintensywnia się akcję. Podobnie postępują filmowcy. I w tym kryje się cecha filmowej dynamiki sztuk shakespeare'owskich.&lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;DYGAT: U Musseta jest to samo, a nie wywiera takiego wrażenia. Weź, np. &lt;name type="tit"&gt;Kaprysy Marianny&lt;/&gt;.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;KOTT: Musset jest kameralny i cały w dialogu. Zwróć uwagę, że są ogromne partie Shakespeare'a, które dzieją się bez tekstu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego