Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 06/07
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
oznacza wzrost. Dlatego trzeba sprecyzować: sprzedaż ma wzrosnąć o tyle a tyle. Wtedy będzie plus. Ale w taki sposób można zmierzyć np. wielkość sprzedaży, ilość przepracowanego czasu, spóźnienia. Trudniej - jakość pracy, poziom kompetencji, jakość obsługi klienta, poziom kultury. Tu też można próbować obiektywizować, ale raczej bez sukcesu.

Czy pracodawca powinien ujawniać ocenę pracownikowi? Czy raczej "pod ławką" zapisywać wpadki i sukcesy, by później wystrzelić premią bądź zwolnieniem?
Ocena oraz informowanie o wynikach pracy jest podstawą nowoczesnych i profesjonalnych systemów motywujących. Musi być jawna. Mało tego. Powinna być podpisana i zaakceptowana przez pracownika. Niezaakceptowana ocena w zasadzie nie ma wartości motywującej.

Jak
oznacza wzrost. Dlatego trzeba sprecyzować: sprzedaż ma wzrosnąć o tyle a tyle. Wtedy będzie plus. Ale w taki sposób można zmierzyć np. wielkość sprzedaży, ilość przepracowanego czasu, spóźnienia. Trudniej - jakość pracy, poziom kompetencji, jakość obsługi klienta, poziom kultury. Tu też można próbować obiektywizować, ale raczej bez sukcesu.<br><br>Czy pracodawca powinien ujawniać ocenę pracownikowi? Czy raczej "pod ławką" zapisywać wpadki i sukcesy, by później wystrzelić premią bądź zwolnieniem?<br>Ocena oraz informowanie o wynikach pracy jest podstawą nowoczesnych i profesjonalnych systemów motywujących. Musi być jawna. Mało tego. Powinna być podpisana i zaakceptowana przez pracownika. Niezaakceptowana ocena w zasadzie nie ma wartości motywującej.<br><br>Jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego