Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
kiedy Teatr na Tangance kształtował swój profil artystyczny i jako patronów przyjął Stanisławskiego, Meyerholda, Wachtangowa i Brechta. Czerpiąc od każdego to, co w każdym z nich dzisiaj jest szczególnie żywe i teatralne. Od Stanisławskiego przejęto aktorstwo podbudowane psychologią i życiowym prawdopodobieństwem, które pozwala ukazywać na scenie ludzi pełnych człowieczeństwa i ujmującego ciepła. Z Meyerholda wzięto sposób zachłystywania się w teatrze współczesnością, - przy pomocy aluzji czy też metafory odnoszących się do tego, co dzieje się wokół teatru tu i teraz. Z Wachtangowa wziął się żywioł improwizacji i dialogu z publicznością, podbudowany, rzecz jasna, zawsze precyzyjnym warsztatem aktorskim. Brecht natomiast zainspirował artystów radzieckich
kiedy Teatr na Tangance kształtował swój profil artystyczny i jako patronów przyjął Stanisławskiego, Meyerholda, Wachtangowa i Brechta. Czerpiąc od każdego to, co w każdym z nich dzisiaj jest szczególnie żywe i teatralne. Od Stanisławskiego przejęto aktorstwo podbudowane psychologią i życiowym prawdopodobieństwem, które pozwala ukazywać na scenie ludzi pełnych człowieczeństwa i ujmującego ciepła. Z Meyerholda wzięto sposób zachłystywania się w teatrze współczesnością, - przy pomocy aluzji czy też metafory odnoszących się do tego, co dzieje się wokół teatru tu i teraz. Z Wachtangowa wziął się żywioł improwizacji i dialogu z publicznością, podbudowany, rzecz jasna, zawsze precyzyjnym warsztatem aktorskim. Brecht natomiast zainspirował artystów radzieckich
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego