Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Jednakże
"doprowadzenie ludzkości do szczęścia i pokoju dzięki zen" - jak się tego
domaga Shibayama - jest możliwe tylko przez prowadzenie wszystkich do
'oświecenia', którego dostąpił Budda Śakyamuni, gdyż od niego rozpoczyna się
duchowy przekaz zen. Prawdopodobnie Shibayama uważa, że niezależnie od
znajomości doktryny buddyjskiej i wiary w nią praktyka zen pozwala ujrzeć
rzeczywistość w taki sposób, w jaki ją przedstawia buddyzm. 'Anonimowe zen'
jest więc niczym innym, jak próbą nadania przesłaniu buddyjskiemu uniwersalnego
charakteru, a nie oderwaniem zen od tradycji buddyzmu.
Chociaż w dialogu chrześcijaństwa i zen podkreślany jest uniwersalny
charakter przesłania zen, zazwyczaj chrześcijanie traktują zen jako 'anonimowe
chrześcijaństwo', podczas gdy
Jednakże <br>"doprowadzenie ludzkości do szczęścia i pokoju dzięki zen" - jak się tego <br>domaga Shibayama - jest możliwe tylko przez prowadzenie wszystkich do <br>'oświecenia', którego dostąpił Budda Śakyamuni, gdyż od niego rozpoczyna się <br>duchowy przekaz zen. Prawdopodobnie Shibayama uważa, że niezależnie od <br>znajomości doktryny buddyjskiej i wiary w nią praktyka zen pozwala ujrzeć <br>rzeczywistość w taki sposób, w jaki ją przedstawia buddyzm. 'Anonimowe zen' <br>jest więc niczym innym, jak próbą nadania przesłaniu buddyjskiemu uniwersalnego <br>charakteru, a nie oderwaniem zen od tradycji buddyzmu. <br>Chociaż w dialogu chrześcijaństwa i zen podkreślany jest uniwersalny <br>charakter przesłania zen, zazwyczaj chrześcijanie traktują zen jako 'anonimowe <br>chrześcijaństwo', podczas gdy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego