Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 6
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1978
Rok powstania: 2005
jest tak i u Henryka Stażewskiego, podejmuje się je wówczas, gdy ma się za sobą dużą drogę twórczą; gdy narastają doświadczenia; przemyślenia, refleksje. Dla Stażewskiego oba te zagadnienia przybierają szczególną, wynikającą z całej jego poprzedniej twórczości postać. Linia jest linią prostą, szeregiem odcinków umieszczonych na białym płótnie, najprostszych, przecinających się, układanych w wiązki, równoległych bądź, zbiegających się w jednym punkcie. I tych kilka cienkich czarnych linii na białej powierzchni płótna zaczyna organizować przestrzeń, dawać złudzenia (choć nie chodzi tu artyście o złudzenia perspektywiczne) przestrzeni, czasem wrażenie nakładania się na siebie czy wzajemnego przenikania kilku płaszczyzn. Linie dyktują statykę czy dynamiczność kompozycji
jest tak i u Henryka Stażewskiego, podejmuje się je wówczas, gdy ma się za sobą dużą drogę twórczą; gdy narastają doświadczenia; przemyślenia, refleksje. Dla Stażewskiego oba te zagadnienia przybierają szczególną, wynikającą z całej jego poprzedniej twórczości postać. Linia jest linią prostą, szeregiem odcinków umieszczonych na białym płótnie, najprostszych, przecinających się, układanych w wiązki, równoległych bądź, zbiegających się w jednym punkcie. I tych kilka cienkich czarnych linii na białej powierzchni płótna zaczyna organizować przestrzeń, dawać złudzenia (choć nie chodzi tu artyście o złudzenia perspektywiczne) przestrzeni, czasem wrażenie nakładania się na siebie czy wzajemnego przenikania kilku płaszczyzn. Linie dyktują statykę czy dynamiczność kompozycji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego