Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
pokora otwiera wrota do dialogu. Bo dialog polega na poznaniu dialogującego, takiego, jakim jest i na uznaniu dobra, które w nim tkwi, a jeśli chodzi o Żydów, jako starszych braci w wierze; o uznanie wspólnego dziedzictwa. Jeśli już mowa o dziedzictwie, to trzeba, by to uznanie było obopólne, bo nie ulega wątpliwości, że obie wyrosły z tego samego pnia, albo też, że są strumykami, mającymi wspólne źródło; to źródło daje im też prawo do samookreślenia. To dopowiedzenie jest ważne, bo bez niego będzie tylko prozelityzm, usiłowanie przekonania, że ja wyłącznie mam rację. Pierwsze pytanie mogło by tak być zrozumiane.

Żyd nie
pokora otwiera wrota do dialogu. Bo dialog polega na poznaniu dialogującego, takiego, jakim jest i na uznaniu dobra, które w nim tkwi, a jeśli chodzi o Żydów, jako starszych braci w wierze; o uznanie wspólnego dziedzictwa. Jeśli już mowa o dziedzictwie, to trzeba, by to uznanie było obopólne, bo nie ulega wątpliwości, że obie wyrosły z tego samego pnia, albo też, że są strumykami, mającymi wspólne źródło; to źródło daje im też prawo do samookreślenia. To dopowiedzenie jest ważne, bo bez niego będzie tylko prozelityzm, usiłowanie przekonania, że ja wyłącznie mam rację. Pierwsze pytanie mogło by tak być zrozumiane.<br><br> Żyd nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego