Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
analizy systemowej na gruncie estetyki, a także założeń
dotyczących badań nad samym dziełem sztuki, zawartymi w poprzednim
rozdziale, można twierdzić, że jeżeli przy analizie sytuacji
estetycznej opiszemy zmianę jednego z jej elementów, to pociągnie to za
sobą opis zmian innych elementów. Oznacza to teoretycznie, że dzieło
sztuki ma także możliwość ulegania zmianie przez postawienie go w
sytuacji estetycznej. Zatem mamy do rozpatrzenia dwa systemy:
1. System sytuacji estetycznej, którego istotne cechy zostały
przedstawione przez M. Gołaszewską, m.in. w książce Świadomość piękna
i 2. System dzieła sztuki, który jest głównym przedmiotem analizy.
To, że dzieło sztuki, jako system, jest podsystemem w stosunku
analizy systemowej na gruncie estetyki, a także założeń<br>dotyczących badań nad samym dziełem sztuki, zawartymi w poprzednim<br>rozdziale, można twierdzić, że jeżeli przy analizie sytuacji<br>estetycznej opiszemy zmianę jednego z jej elementów, to pociągnie to za<br>sobą opis zmian innych elementów. Oznacza to teoretycznie, że dzieło<br>sztuki ma także możliwość ulegania zmianie przez postawienie go w<br>sytuacji estetycznej. Zatem mamy do rozpatrzenia dwa systemy:<br>1. System sytuacji estetycznej, którego istotne cechy zostały<br>przedstawione przez M. Gołaszewską, m.in. w książce Świadomość piękna<br>i 2. System dzieła sztuki, który jest głównym przedmiotem analizy.<br> To, że dzieło sztuki, jako system, jest podsystemem w stosunku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego