Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 32
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
wiele innych ciekawych, a jakże ważnych nie tylko dla Zakopanego inicjatyw.
Dawniej z Krakowa do Zakopanego jechało się pociągiem ponad 5 godzin. Tak zwana lux torpeda jechała 2 godziny i 30 minut, obecnie ekspresem także 2 godziny i 30 minut.
Drogę bitą między Nowym Targiem a Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884. Od 1902 r. zaczęły dojeżdżać do Zakopanego samochody prywatne. Już od 1922 r. Zakopiańska Spółka Samochodowa zorganizowała komunikację miejską autobusową, a także regularne połączenia autobusowe z Krakowem, Szczawnicą i Smokowcem, tym razem nie omijając już Nowego Targu.
7 grudnia 1972 r. Rada Ministrów Polski Ludowej przyjęła
wiele innych ciekawych, a jakże ważnych nie tylko dla Zakopanego inicjatyw.<br>Dawniej z Krakowa do Zakopanego jechało się pociągiem ponad 5 godzin. Tak zwana &lt;orig&gt;lux torpeda&lt;/&gt; jechała 2 godziny i 30 minut, obecnie ekspresem także 2 godziny i 30 minut.<br>Drogę bitą między Nowym Targiem a Zakopanem zaczęto modernizować i ulepszać w latach 1882-1884. Od 1902 r. zaczęły dojeżdżać do Zakopanego samochody prywatne. Już od 1922 r. Zakopiańska Spółka Samochodowa zorganizowała komunikację miejską autobusową, a także regularne połączenia autobusowe z Krakowem, Szczawnicą i Smokowcem, tym razem nie omijając już Nowego Targu.<br>7 grudnia 1972 r. Rada Ministrów Polski Ludowej przyjęła
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego