Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 45
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
sztućców, różnych kosztowności. Ich dom zamienia się w bezsensowny, pozbawiony jakichkolwiek wartości... śmietnik.
Wraz z przedmiotami pojawiają się na scenie rzeźby Sutora. Drewniane figurki, a nie ludzie mówią w spektaklu o swoich emocjach i uczuciach. Na nich, a nie na żywych aktorach - maluje się nienawiść, ból, miłość, strach. One są ułomne i niedoskonałe, a więc ludzkie.
To odwrócenie ról pomiędzy aktorem i rekwizytem uwypukla dramat współczesności, mówi wyraźniej o uprzedmiotowieniu człowieka, jego konsumpcyjnym podejściu do świata, zastygnięciu w pewnych formach i konwenansach. Jak w każdym spektaklu Zonia, tak i w tym na koniec pojawia się ogień - tym razem płomienie strawiły stół
sztućców, różnych kosztowności. Ich dom zamienia się w bezsensowny, pozbawiony jakichkolwiek wartości... śmietnik.<br>Wraz z przedmiotami pojawiają się na scenie rzeźby Sutora. Drewniane figurki, a nie ludzie mówią w spektaklu o swoich emocjach i uczuciach. Na nich, a nie na żywych aktorach - maluje się nienawiść, ból, miłość, strach. One są ułomne i niedoskonałe, a więc ludzkie.<br>To odwrócenie ról pomiędzy aktorem i rekwizytem uwypukla dramat współczesności, mówi wyraźniej o uprzedmiotowieniu człowieka, jego konsumpcyjnym podejściu do świata, zastygnięciu w pewnych formach i konwenansach. Jak w każdym spektaklu Zonia, tak i w tym na koniec pojawia się ogień - tym razem płomienie strawiły stół
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego