Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
dyskutowane w świecie teatru, a także w prasie. (Już w 1820 r. sparodiował je E.T.A. Hoffmann w ironicznej opowieści Księżniczka Brambilla. Kaprys według Jakuba Callota. Heide Eilert zauważyła, że kreowana przez Hoffmanna postać aktora Giglia Favy, jego gry na scenie i zachowań poza nią, jest satyrycznym odpowiednikiem wskazówek, ułożonych dla aktorów przez Goethego.)
Widowni weimarskiego teatru dworskiego ton nadawała arystokracja. Z jej gustami współgrała dobrze Goethego koncepcja teatru, oparta na klasycznym wzorcu sztuki: walory estetyczne Goethe przedstawiał jako podstawowy czynnik, świadczący o poziomie przedstawienia. W Prologu do Myśliwego Augusta Wilhelma Ifflanda, otwierającego działalność teatru pod jego kierownictwem (7 maja
dyskutowane w świecie teatru, a także w prasie. (Już w 1820 r. sparodiował je E.T.A. Hoffmann w ironicznej opowieści Księżniczka Brambilla. Kaprys według Jakuba Callota. Heide Eilert zauważyła, że kreowana przez Hoffmanna postać aktora Giglia Favy, jego gry na scenie i zachowań poza nią, jest satyrycznym odpowiednikiem wskazówek, ułożonych dla aktorów przez Goethego.)<br>Widowni weimarskiego teatru dworskiego ton nadawała arystokracja. Z jej gustami współgrała dobrze Goethego koncepcja teatru, oparta na klasycznym wzorcu sztuki: walory estetyczne Goethe przedstawiał jako podstawowy czynnik, świadczący o poziomie przedstawienia. W Prologu do Myśliwego Augusta Wilhelma Ifflanda, otwierającego działalność teatru pod jego kierownictwem (7 maja
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego