Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
niegdyś archetypem, dzisiaj staje się stereotypem. Właściwie cała moja praca humanistyczna to nieustanna próba dekonstrukcji stereotypów.
Powiedziała pani, że stereotypy potrafią także mordować, wyznaczać ofiarę. Łatwo o tym mówić w kontekście pornografii - kobieta jako przedmiot pożądania mężczyzny. Ale chciałbym zapytać: kim jest wyobrażony odbiorca wystawy?
- Jest to ktoś, kto będzie umiał zobaczyć, otworzyć oczy na inność, na dramatyczny proces kształtowania się tożsamości Polek, Polaków. Na wystawie jest też mowa o zdradzie. To w polskiej tradycji czyn straszny. W dodatku łatwo się o nią obwinia, a mimo dowodów uniewinniających nie chce się wycofać oskarżenia. Istnieje kompleks zdrady polskiej. To, co przeczytałam o
niegdyś archetypem, dzisiaj staje się stereotypem. Właściwie cała moja praca humanistyczna to nieustanna próba dekonstrukcji stereotypów. &lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Powiedziała pani, że stereotypy potrafią także mordować, wyznaczać ofiarę. Łatwo o tym mówić w kontekście pornografii - kobieta jako przedmiot pożądania mężczyzny. Ale chciałbym zapytać: kim jest wyobrażony odbiorca wystawy? &lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;- Jest to ktoś, kto będzie umiał zobaczyć, otworzyć oczy na inność, na dramatyczny proces kształtowania się tożsamości Polek, Polaków. Na wystawie jest też mowa o zdradzie. To w polskiej tradycji czyn straszny. W dodatku łatwo się o nią obwinia, a mimo dowodów uniewinniających nie chce się wycofać oskarżenia. Istnieje kompleks zdrady polskiej. To, co przeczytałam o
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego